NYHETER FRÅN LOOPME-TEAMET


Nytt paket i Biblioteket: Fastighetstekniker

Ett helt unikt innehållspaket för elever på APL / lärlingspraktik med yrkesutgång Fastighetstekniker hittar du nu i LoopMe-biblioteket. Paketet är utformat i samverkan med fastighetstekniker från…

Ett positivt besked från Skolinspektionens granskning

Vi har nu fått ett första positivt delresultat av det gemensamma forsknings- och utvecklingsprojekt som vi driver tillsammans med Uddevalla kommun och Chalmers, där vi försöker utveckla nya metoder…

Vision för APL/Lärlingsutbildning

2017 fick Me Analytics i uppdrag av Skolverket att metodutveckla lärlings-utbildning. I snart två år har ett nära samarbete pågått mellan Me Analytics, Chalmers, Skolverket, Västsvenska…

Nya funktioner!

Det händer mycket på vår utvecklingsavdelning och vi är väldigt stolta över att kunna presentera ett antal nya funktioner i LoopMe: Nu kan du redigera dina uppdrag i gömt läge och när du är nöjd med…

Entreprenörskap i skolan på vetenskaplig grund

Vill du satsa på att kompetensutveckla skolans personal kring entreprenörskap och entreprenöriellt lärande? Då kanske detta är något för dig: Kompetensutveckling utformad i samarbete med lärare från…

Skolutveckling på vetenskaplig grund med stöd av LoopMe

Samhällets digitalisering har medfört en framväxt av nya sätt att studera mänskliga upplevelser. Ett helt nytt forskningsfält håller på att växa fram kallat digital sociolog där man dels studerar hur…

Exportera elevers rapporter

Så här i betygssättningstider är det många som undrar hur man kan exportera de rapporter som eleverna har skickat via LoopMe. Här kommer två tips: Om du önskar få ut all data i en grupp, kan du…

Hur vi förbereder oss för GDPR

Den 25 maj i år börjar en ny EU-förordning gälla: GDPR (General Data Protection Regulation) vilken ersätter den tidigare svenska Personuppgiftslagen (PUL). För dig som användare av LoopMe kommer det…

Inspirationsfilm från lärlingsutbildningen i Umeå

På Dragonskolan i Umeå har man arbetat med LoopMe med sina lärlingar sedan höstterminen 2017. Vi har träffat lärare, elever och handledare som beskriver hur de arbetar med att kvalitetssäkra…

Vi introducerar LoopMe forum för lärlingslärare!

Vill du bolla idéer kring vad som är ”bra” uppdrag och vilka taggar som är passande att använda i olika LoopMe-grupper för lärlingar/handledare? Vill du få feedback på det/de upplägg du idag använder…

Om oss

Vi är ett litet hängivet team i Göteborg som brinner för människors lärande och utveckling med lång erfarenhet av innovativt utvecklingsarbete inom både företag och utbildning. I LoopMe har vi integrerat den senaste forskningen om lärande med skolans och arbetslivets praktik. Resultatet är ett lättanvänt verktyg där du på ett snabbt och precist sätt kan följa och fördjupa lärande och utveckling. Forskningen bakom LoopMe har genomförts vid Chalmers Tekniska Högskola och har framförallt varit inriktad mot att synliggöra orsak- och verkansamband i en lärprocess: Vad är det i en utbildnings- / utvecklingsinsats som är avgörande för att lärande och utveckling ska ske hos en större grupp människor på riktigt? LoopMe har även använts av forskare för att göra effektstudier av vilka effekter olika utbildningsinsatser har, läs mer här. Idag används LoopMe av många skolor, högskolor och företag runt om i världen.

Privacy Preference Center